Zdražovaniu štandardných edícii hier sa nakoniec asi nevyhneme ani na platformách mimo dosahu Sony. PlayStation už so svojimi 70 dolárovými / 80 eurovými (to nie je preklep) hrami začal dávnejšie a rozhodne nemieni v tomto trende prestať. Naopak, sa k nemu bohužial chce pridať aj Microsoft. Finančný riaditeľ Xboxu Tim Stuart sa rovnako ako svojho času Shawn Layden posťažoval, že sú hry v dnešnej dobe príliš finančne náročné na vývoj a ich cena sa za posledných x rokov nezmenila. To je samozrejme čistá lož, pretože už dávno neplatíme 60 eur za plnú hru. Za túto sumu si kupujeme len kostru kompletného produktu, ktorý je ucelený až po zakúpení season passu (DLC) alebo rôznych in-game nákupov.
Microsoft bude podľa slov Tima Stuarta nasledovať priania vydavateľov tretích strán a o budúcich cenách AAA hier (alebo aj AAAA hier, ako by povedal napr. taký Ubisoft) nechajú rozhodnúť ich samých. Odpoveď tak už každý, kto sa v hernom priemysle trocha orientuje, pozná. Vydavatelia budú chcieť čo najskôr presedlať na čo najvyššie ceny základných edícii svojich hier a nám nezostane nič iné, ako platiť za hry 70 USD miesto aktuálnych 60. Snáď si ale v Microsofte aspoň pozrú kurzy a nenastavia 70 dolárov na 80 eur ako Sony… Doteraz nechápem a asi ani nikdy nepochopím…
Zdroj: Vortex