RECENZIA • Trail Out – ruský pokus o FlatOut

Ako som už písal v preview, Trail Out sa snaží priniesť ten pocit z jazdy z legendárnej závodnej arkádovky FlatOut. Nerobí to však nijak úspešne. Graficky je na tom hra veľmi dobre, ale tam to tak nejak končí. Nič extra sa oproti demoverzii nezmenilo. Máme k dispozícii viac obsahu, viac závodenia a deštrukcie, ale je to zábava hrať? Mohla by byť. Nebyť nie príliš podareného fyzikálneho modelu. A to som to dosť zjemnil. Fyzika je väčšinu času totálne rozbitá. Jemný náraz do zadku súpera zväčša znepríjemní život viac vám ako jemu. Nepochopiteľné reakcie áut na kontakt sú tu na dennom poriadku.

Vlastne ani nemám príliš čo dodávať k mojim slovám z už spomenutého preview. Všetko som trafil. Bugy, zlá anglická lokalizácia, otrasný dabing s tými najhnusnejšími ruskými prízvukmi aké ste kedy počuli, pokus o príbeh na štýl Blacklistu z Need for Speed: Most Wanted. Je to škoda, pretože miestami ma hranie baví. Pokiaľ neblbne fyzika a jazdíte osamote, pekne sa to hrá a pekne sa na to aj pozerá. Ale jazdenie osamote ide úplne proti základom hier ako sú FlatOut alebo Burnout. Prim by vždy mali hrať búračky, deštrukcia a ťahanice o pozície v 200 km/h rýchlostiach. Pri hraní Trail Out sa týmto situáciam ale podvedome snažíte vyhnúť a to je neprípustné pri tomto žánri.

Pokus o pripomenutie FlatOutu je cítiť aj zo soundtracku. Je tu taký ten špecifický typ metalcorových skladieb, ale ich kvalita je ako na hojdačke. Navyše ich nie je nijak vysoký počet a rýchlo sa opočúvajú. Trocha ma zamrzela absencia licencovaných hard bass songov. Pri prvom ruskom bossovi totiž v pozadí hrá náznak hard bassu a prišlo mi to ako skvelé oživenie. Bohužial, po spustení samotného závodu začne hrať opäť spomínaný metalcore. Za mňa veľká škoda.

Pochválim zaujímavý štýl získavania nových vozov. Tie si staviate od základov. Vyberiete si šasi auta a na neho nabaľujete jednotlivé diely – od motora až po nitro. Môžete mať rozrobených viac projektov a pomaličky si takto budovať svoju garáž. Pekný nápad. Peniaze potrebné na tieto nákupy získavate nie len závodením a vyhrávaním derby, ale aj vďaka sociálnej sieti vo vašom smartfóne. Akceptujete tu rôzne výzvy, dostáte donaty od fanúšikov a dokonca môžete občas aj usporiadať krátky livestream svojho ksichtu a získať tam viac priaznivcov. Ako vidíte, Trail Out nie je úplne bez nápadov. Len bohužiaľ to najpodstatnejšie akosi trpí.

Hre som predpovedal hodnotenie 3/10, ale za zlepšenú optimalizáciu a viditeľnú snahu im dám o bod naviac. Uvidíme, či sa vývojári pokúsia pomocou dodatočných aktualizácii pozmeniť aj chovanie vozov a celkovo hernú fyziku. Stále si však stojím za tým, že si radšej zahrám toto ako Need for Speed Payback.