Fall Guys

RECENZIA • Fall Guys

Môj prvý pohľad na hru Fall Guys bol na E3 2019 prezentácii Devolveru Digital. Dodnes si pamätám na to, ako som si s rehotom v hlase povedal, že to nemôžu myslieť vážne. Mediatonic to ale vážne mysleli a Fall Guys je od prvého týždňa tohto mesiaca vonku. Predplatitelia PS Plus ho dokonca dostali zadarmo. Ako hra dopadla?

Najprv dopadla na hubu, keďže vývojári neočakávali tak obrovský nápor hráčov a neustále padali servery. Odvtedy sa už ale všetko ustálilo a momentálna situácia je stabilizovaná. Ideme si tak zahrať. Čo nás čaká? Čaká nás bláznivá forma battle royale hrateľnosti, kde sa proti sebe stavia 60 ľudí s úmyslom byť ten posledný “preživší”. Nebojte, žiadne zbrane tu nenájdete. Môžete ale v priebehu hry napríklad spadnúť a tým ste eliminovaní. Eliminácia nastáva aj vtedy, keď sa do cieľa jedného z kôl dostane určitý počet hráčov. Videli ste Takešiho hrad? Tak to je presne ono.

Nie ste ale na všetko len sami. Fall Guys vás prinúti v niektorých mini-hrách spolupracovať s ostatnými v tímových hrách. V nich je zostávajúci počet hráčov rozdelených do dvoch, troch alebo štyroch tímov. Záleží od počtu hráčov. Takýmito kolami sú futbal, zbieranie vajíčok do svojej základne, kotúľanie lopty do finišu, tag (máš to) alebo kradnutie chvostov. Niekto by mohol namietať, že to potom záleží aj od toho, v akom tíme sa hráč ocitne a nie len o jeho sólo schopnostiach. Áno, ale Fall Guys podľa mňa aj tak nie je typickým battle royalom. Najpodstatnejšia je zábava a smiech. A to je v tejto hre neustále. Pokiaľ ju samozrejme nebudete brať príliš vážne. Pády, faily a vtipné momenty sú tu na dennom poriadku.

Nie všetko je ružové

Ďalšou devízou hry je možnosť vylepšiť si vzhľad svojej postavičky podľa seba. Za Kudos bodíky si v obchode nakupujete skiny, farby a oblečenie. Tieto body sa získavajú hraním a bohužiaľ aj platbou reálnymi peniazmi. Áno, aj taká hra akou je Fall Guys má mikrotransakcie. Ja nie som jeden z tých, ktorý by obraňoval in-game nákupy pretože sú “LeN KozMetICké”, ale tu som napokon urobil výnimku. Samotná hra totiž stojí len 20 eur a vývojári sú z malého štúdia, ktoré urobilo zábavnú hru. Je oveľa jednoduchšie odpustiť im, ako nejakému Activisionu alebo 2K.

Okrem Kudos bodov je tu aj vzácnejšia mena – korunky (crowns). Tie sa ale kúpiť nedajú a získavajú sa skrz sezónne levelovanie a za výhry. Jediný podstatný problém tak môže byť rýchly nástup repetitívnosti. Hra podľa môjho názoru nemá dostatok máp a mini-hier, aby dokázala zostať zábavnou aj pri dlhšom hraní. Na tom sa ale už pracuje a Mediatonic sľubujú nové mapy v aktualizáciách v blízkej budúcnosti.

Na niečo ale zabúdam… Na PC verziu hry. Sám som recenzoval PS4 verziu, pretože som ju dostal z PS Plus, ale o PC verzii počúvam hrozné príbehy. Po internete totiž kolujú rôzne cheaty, ktoré upravujú chovanie hry. Na PC serveroch vraj častokrát nájdete hráčov, ktorí levitujú, bežia rýchlejšie ako ostatní alebo chytajú hráčov z veľkých vzdialeností. Vývojári už o týchto ľuďoch vedia a plánujú s nimi zatočiť, tak uvidíme ako sa situácia na PC vyvinie. Pre tento moment môžem Fall Guys odporučiť len hráčom na PS4.