RECENZIA • Texas Chainsaw Massacre (2022)

Bál som sa. Veľmi. Bál som sa, že nový Texas Chainsaw Massacre dopadne podobne ako posledný Halloween. Dopadlo to veľmi podobne. Nič dobrého od nového Chainsawu neočakávajte. Je to skrátka brutálna vyvražďovačka s prihoretými influencermi a odkazom na minulosť v podobe navrátivšej postavy Sally Hardesty. Tá ako jediná prežila stretnutie s Leatherfaceom v prvom Texas Chainsaw Massacre z roku 1974 a teraz je späť (aj keď ju hrá iná herečka), aby po rokoch myslenia nad všetkými tými hroznými udalosťami, dala bodku za svojim životom poznačeným Leatherfaceom. To sa jej aj podarí, len asi nie tak, ako si to predstavovala. Ale bodka za jej životom to rozhodne bola. Ups, spoiler. Oh, who cares… Všetci skapú.

Asi jediná zaujímavá časť filmu je sledovať, akým spôsobom všetci postupne kapú. Niektoré scény sú naozaj brutálne a efekty násilia sú rozhodne na vysokej úrovni. Pri niektorých sa slabším kusom môže aj pretočiť žalúdok. Mne nie, ja som papal cereálie, ale zo mňa si príklad neberte. To, že sú spomínané scény pozliepané k sebe len tak „barsjak“ zbytkami semena z natáčania nejakého úchylného pornofilmu je už vedľajšie. Aspoň podľa názoru filmárov. Nič poriadne nedáva zmysel. Nie je ani vidno nejakú snahu, aby bol dej aspoň trocha koherentný a pre diváka prínosný. Prvý diel série je dnes už legendárny a to nie kvôli brutalite alebo krvi. Jeho legendárnosť tkvie v práci s napätím, šokom a istou mierou uveriteľnosti. Človek má takmer pocit, že je osobne na mieste činu a všetku tú hrôzu prežíva spoločne s ostatnými obeťami. V tomto novom filme nič takého nie je. Vlastne okrem toho zabíjania a otvoreného konca dokorán pre potreby pokračovania tu nie je zhola nič.

Priznám sa, že som väčšinu času držal palce práve Leatherfaceovi. Influenceri sú asi tá najhošia možná voľba pre kladné charaktery, s ktorými sa má divák stotožniť. Okamžite po prvých pár scénach s nimi som ich chcel vyvraždiť ja sám. Nepotreboval by som ani Leatherfacea. O to viac som si (priznávam, trocha úchylne) užíval postupný nárast počtu obetí. Prežila jediná osoba, ktorá bola zo všetkých suverénne najprijateľnejšia ľudská bytosť. Mám to brať ako výhru alebo si mám začať trhať vlasy, že som opäť premrhal hodinu a pol svojho života? Ak sa chcete opiť a pozrieť sa následne na pár krutých scén s motorovou pílou, do toho. Ja sám podobné chute občas mám a sú úplne validné. Nový Texas Chainsaw Massacre vám to ponúkne. Ak hľadáte niečo zmysluplné, ste na zlej adrese.

Ale webovú adresu máte správnu…