RECENZIA • GRID Legends

Neviem, čo presne vám mám o závodnej novinke GRID Legends od Codemasters (a tým pádom už aj EA) povedať. V prvom rade asi poviem, že to nie je tak úplne novinka. Aj Legends sa drží dlhodobo zabehnutých koľají série GRID, ktoré mne osobne pasujú a stále ma bavia, no človek by už asi očakával nejakú zmenu. Touto zmenou mala v prípade Legends byť prítomnosť akéhosi filmového príbehu zameraného na okruhové závodenie. Dopadlo to zhruba tak, ako som naznačoval okamžite po prvom oznámení hry. Kľúčové slová dňa sú krčovitosť a nezáujem.

Nebudem sa na príbehovú linku ani vôbec zameriavať, pretože podľa môjho názoru nie je o čo stáť. Poďme rovno k podstate závodných hier. Ako sa v GRID Legends závodí a akých hráčov osloví? Pri recenzovaní GRID (2019) som si pochvaľoval jazdný model a fakt, že arkádovosť hry nie je vôbec na škodu. To sa príliš nezmenilo, no začínam mať pocit, že sa Codies točia na mieste a nevedia ktorým smerom sa majú vydať ďalej. Iste, stále je to zábava hrať, ale tu naozaj nie je nič, čo by ste už nehrali inde. Navyše Legends vychádza v čase, kedy je na trhu Gran Turismo 7… Ide o úplne odlišné závodné hry s rozdielnym zameraním, ale nedá sa človeku nevidieť ten priepastný rozdiel. Ani nie tak v kvalite hry, ako v „direction“. GT7 presne vie čo chce hráčom ponúknuť, čo považuje za podstatné a vie to hráčom správne podať. GRID Legends je ako splašené kurča s igelitkou na hlave, ktoré nevie kde je sever a snaží sa na hráčov vrhať všetko čo má v zásobníku vo viere, že sa niečo z jeho ponuky ujme. Je to ako hádzať hovná na stenu… Raz sa tam prilepiť musí.

A prilepí? Áno, ale človek má neodbytný pocit, že to isté sa naňho už nalepilo v roku 2019 a tak nejak hľadá v hlave dôvody, prečo sa skrátka nevrátiť do rebootovaného GRIDu a Legends odložiť k ľadu. Keď už je v Legends niečo inak, je to skôr smerom k horšiemu. Grafická stránka sa príliš nezlepšila aj napriek príchodu nových konzol a náročnosť hry išla podľa môjho testovania znateľne nižšie. Skúsenejším závodníkom nepríde náročná ani najvyššia ponúkaná obtiažnosť. Stále je to zábavné arkádové jazdenie, ale nie je to nič, čo by ste si mali okamžite ísť kúpiť. Možno vo väčšej zľave, alebo len využiť 10 hodinový trial v EA Play. Opäť musím pochváliť to, že umelá inteligencia robí chyby a častokrát vidíte autá do seba búrať, ak si nenechajú v zákrute miesto alebo ak dostanú šmyk. Znova to ale nie je pre sériu nič nového. Čo ma však na umelej inteligencii závodníkov vyslovene štvalo, je ich brzdenie. Ich štýl brzdenia je nepochopiteľný a v niektorých momentoch vyslovene nerealistický. Neexistuje zákruta, v ktorej by ste nenarazili do niekoho zadku kvôli tomu, že pred vami zabrzdí akoby práve nabúral do neviditeľnej steny.

Celkovo je GRID Legends skôr sklamaním. I keď sklamaním stále zábavným. Ak chcete o jeho hrateľnosti vedieť viac, choďte si prečítať moju recenziu GRID (2019). Drvivá väčšina prvkov je identických. Ani v Legends napríklad nechýba podarený, no už trocha unavený, systém Nemesis alebo manažment tímu a spolujazdcov.