NHL 24 sa blíži a my už vieme, že na obale uvidíme ofenzívneho obráncu Calea Makara z Colorada Avalanche. EA Sports neprekvapilo ani tento rok a NHL 24 sa znova nepozrie na PC. Na konzolách však môžeme očakávať vítané vylepšenia v oblasti hrateľnosti. Predstavený nám bol nový Exhaust Engine, čo je systém, ktorý určuje výkonnosť hráča na základe výdrže a zároveň odmeňuje hráčov za hru v útočnej tretine. Nový systém únavy brankára zabezpečuje, že brankár napríklad nie je pri prvej strele v presilovke taký efektívny ako pri následných strelách. Treba si tak dávať pozor, aby ste súperovho brankára takzvane nerozchytali. Úroveň únavy brankára sa zvyšuje alebo obnovuje podľa toho, ako plynie hra. Ak je puk na druhom konci klziska, dáva to brankárovi možnosť nadýchnuť sa, zatiaľ čo druhý brankár je pod tlakom. Každá nevyužitá príležitosť v obrane sťažuje brankárovi chytanie puku a časom sa brankári uchýlia k novým zúfalým zákrokom, ktoré vyzerajú skutočne chaoticky a pripomínajú brankárov pod tlakom z reálneho hokeja.
Súčasťou nového systému je aj pretrvávajúci tlak, ktorý odmeňuje útočníkov za dlhší čas strávený v ofenzívnej zóne. Každý tím si môže v hre vybudovať ukazovateľ trvalého tlaku prostredníctvom držania puku v útočnej tretine, prihrávaním a pravidelným strieľaním. Aby to bolo celé vyvážené, aj obrana má niekoľko nových nástrojov vrátane novo-prepracovaného systému hitov. Po zrážkach so súpermi budeme môcť po novom preraziť plexisklo, prípadne súpera poslať na lavičku, ak ho prekvapíme bodycheckom pri striedačkách. Všetko sú to dobré kroky smerom k lepšiemu gameplayu, len už by to skutočne chcelo PC verziu.