Ja už ozaj nechápem ten Ubisoft. Neviem, či aspoň oni chápu sami seba… Ich kecy o AAAA hrách sa s odstupom niekoľkých mesiacov rozplynuli ako prd vo vetre a v máji sa k nám dostali diametrálne odlišné informácie. Vraj sa budú sústrediť na free-to-play model. Ten má byť prítomný v hrách Tom Clancy’s The Division: Heartland a Skull & Bones. K tejto dvojici sa ale nenápadne pripája aj ďalší chystaný diel letitej (až priveľmi) série Assassin’s Creed. Projekt Assassin’s Creed Infinity má byť, podľa novinára Jasona Schreiera, live service. To znamená jediné – snaha vytrieskať z hráčov čo najviac peňazí priebežne za rôzne prvky v hre, namiesto klasickej jednorázovej kúpy hry.
Očakávať sa tak dá to, že hra bude po nás vyžadovať neustále pripojenie k internetu a bude sa sústrediť primárne na online hranie – i keď bude obsahovať aj obsah pre sólo hranie. Zatiaľ zostáva otázne, či to Ubisoft s novým AC zahrá kompletne na free-to-play kartu, alebo bude po hráčoch, popri mikrotransakciách, vyžadovať aj klasickú platbu za hru. Predsalen, je to Ubisoft – nečudoval by som sa. Inak, keď už sme pri tom, tak Assassin’s Creed má mikrotransakcie už dlhú dobu. V in-game obchodoch jednotlivých dielov sa dajú zakúpiť rôzne XP boostery, skiny a podobné zhovadilosti. A tí, čo chcete namietať, že ich prítomnosť neobmedzuje neplatiacich hráčov, tak sa zamyslite. Naozaj máte pocit, že by Ubisoft nechcel hráčov na tieto nákupy nejak nalákať, napríklad schválnym sťažením levelovania? Všetko sa to odzrkadluje v gamedizajne.
Zdroj: Bloomberg