Ghost Recon Breakpoint

DOJMY • Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint (BETA)

Predobjednávateľom a predplatiteľom služby Uplay+ je dostupná betaverzia Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint. My sa dnes pozrieme, ako na tom hra je pred vydaním.

Hneď z kraja je dobré podotknúť, že sa Breakpoint nemusí okamžite páčiť hráčom a fanúšikom predchádzajúceho Ghost Recon Wildlands. Ich princípy sú takmer identické a Breakpoint sa snaží zlepšiť a potuniť všetky prvky z Wildlands, ale sú tu značné zmeny, ktoré môžu niekoho odradiť.

Nájdeme tu teda novinky a jemne pozmenené herné prvky, ktoré sa možno vymykajú tomu, čo bolo zaužité vo Wildlands, ale sú podľa môjho názoru do hry zakomponované bez nejakých problémov. Napríklad tu oproti Wildlands nachádzame zbrane a vybavenie, ktoré pripomínajú skôr sériu Division ako Ghost Recon. Farby označujúce raritnosť predmetu a čísielko ukazujúce jeho silu. Tieto predmety nachádzame v lootboxoch rozmiestnených po celej mape, po ich získaní si skontroľujeme aké číselné hodnotenie má naše momentálne vybavenie a ak je to nájdené ohodnotené vyššie, použijeme ho. Niekto tento štýl lootu miluje a iný nenávidí. Mne osobne toto vôbec nevadí a myslím, že je to dosť prehľadný systém, nad ktorým nemusím príliš rozmýšľať a v priebehu hry chcem neustále nachádzať ďalšie boxy, pretože viem, že ich obsah dokáže moju postavu značne vylepšiť.

Vylepšenia postavy ale nekončia pri fyzickom vybavení. Zlepšiť sa dajú aj mentálne vlastnosti charakteru, pomocou obrovského počtu perkov. Tie získavame pri postupnom levelovaní a poskytujú nám výhody ako väčšie zdravie, lepšiu mušku, stabilnejšie mierenie alebo väčší dosah signálu prieskumného drona. Perkov je v hre naozaj nepreberný počet a delia sa do štyroch tried – útočník (niečo ako tank), panter (rýchlosť a tichosť), ostrostrelec (tichosť a presnosť) a zdravotník (oživovacie schopnosti a rýchle uzdravovanie).

Strieľanie do nepriateľov, travers mapou rôznymi prostriedkami a používanie rôznych gadgetov je opäť veľmi zábavné a všeobecne nemám ku gameplayu žiadne extrémne výčitky. Príklon série Ghost Recon bližšie smerom k realistickosti pridáva hre na náročnosti ale aj na pocite zadostiučinenia pri úspešných killoch a zvládnutých misiách. Veľa krát stačí jedna streľa a náš terč na druhej strane zameriavača končí v kaluži krvi. Pri vyšších obtiažnostiach však rovnaké platí aj pre nás. A to je podľa mňa štýl hrania, ktorý Ghost Recon Breakpoint sedí najviac. Vystreliť obtiažnosť do výšin a k plnení misii pristupovať viac stealthovo. Sledovať svoje okolie, používať tlmiče, odstreľovať odizolovaných nepriateľov na diaľku a celkovo využívať prostredie vo svoj prospech. Je mi jasné, že takýto prístup ku hrateľnosti nie je pre každého a Ubisoft na to myslí tiež. Je tu tak aj možnosť hrať na nižšej náročnosti a zahrať sa na Ramba.

Vítanými možnosťami sú rôzne nastavenia vizuálnych pomocníkov. Breakpoint dovoľuje hráčovi povypínať takmer všetko. Nechcete aby vám hra ukazovala cieľ misie? Chcete hrať bez minimapy? Príde vám označovanie nepriateľov dronom lacné? Všetko si môžete prispôsobiť vlastnému hernému štýlu a prial by som si podobný prístup od viacerých strieľačiek. Kopec možností čaká aj v nastaveniach grafiky. Hra ponúka neskutočné množstvo rôznych prepínačov a presetov. Nízke, Stredné, Vyššie, Vysoké, Najvyššie, Ultra, Ultimátne… Občas sa v tom človek až stráca. K dispozícii je Motion Blur, Depth of Field, AO, AA, AF, FOV, ostrenie, volumetrická hlmla, rôzne štádiá odleskov… Je toho tona a jediné čo by som po technickej stránke chcel vidieť, je lepšia optimalizácia a odstránenie bugov.

Ako to už pri obrovských open-world svetoch býva, ani Ghost Recon Breakpoint sa nezaobišiel bez bugov. Osobne som sa na vlastnú kožu stretol len s jedným, no za to dosť podstatným. Zhruba po prvej polhodine hrania som vliezol do auta, začal jazdiť a celý svet sa naraz prefarbil na bielo a ja som bol nútený reštartovať hru. Takýchto podstatných problémov nájdete viac na oficiálnych fórach hry. Málo ich zrovna nie je.

Máme sa teda 4. októbra na čo tešiť? Možno. Ak sa Ubisoftu podarí opraviť tie najväčšie chyby, bugy, glitche a zlepšia o kus optimalizáciu (občas má človek pocit, že hra beží rovnako na najnižších a ultra nastaveniach), tak sa tu bavíme o jednej z tých lepších hier roka. Záleží samozrejme na vašom vkuse a na Ubisofte, ako zvládne vydanie. Ja som sa minimálne s betou náramne bavil.

O autorovi

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon!