Bioshock - Projekt 2007

Nastal konečne čas poriadneho testovania mojej zostavy snov z roku 2007. Pre test som vybral svoje najobľúbenejšie hry z tohto obdobia, ktorými sú Assassin’s Creed, Bioshock a bájny Crysis (pekne abecedný výber – ABC). Z tejto trojice ma najpríjemnejšie prekvapil Bioshock, ktorý bežal až k neuvereniu dobre. To si však názorne ukážeme v benchmarkoch a na screenshotoch. Pripomínam, že všetky tri spomínané hry na tomto PC dokážu bežať v najvyšších nastaveniach pri rozlíšení 1280×1024. Pri prvých dvoch menovaných sú tieto nastavenia nad mieru hrateľné, no Crysis by som na zostavách podobných tejto, odporúčal nastaviť o stupeň nižšie (z Very High na High).

Assassin’s Creed

Otestoval som obe DirectX verzie hry, teda 9 aj 10 a musím povedať, že by som odporučil držať sa skôr DX9. Ako môžete vidieť z porovnaní, získate slušný fps bonus za minimálne viditeľné grafické zlepšenia. Jediné znateľné zlepšenie nastáva pri dyme, ktorý je pri DX10 hustejší no zároveň aj o dosť náročnejší na váš počítač. Na testovanie som používal starý dobrý Fraps pri porovnávaní verzii som samozrejme dbal na férovosť. To znamená, že oba benchmarky pochádzajú z identickej časti hry a obsahujú čo najrovnakejšie pohyby kamery a postavy.

Assassin’s Creed (DirectX 9)
Priemerné fps: 47.707 – Minimálne fps: 33 – Maximálne fps: 67

Assassin’s Creed (DirectX 10)
Priemerné fps: 41.451 – Minimálne fps: 30 – Maximálne fps: 57

Bioshock

Ako som už písal vyššie, Bioshock ma veľmi milo prekvapil. Na maximálne nastavenia bežal ako po masle. Len málokedy padol framerate pod 100! Priemerné fps na úrovni 130+ bolo pre mňa skrátka niečo nečakané. A pritom Bioshock vo svojej dobe vyrážal dych. Nie tak veľmi ako Crysis, ale stále to bola atmosférou preplnená krása. Tu nemám príliš čo dodávať. Dokonalé hranie.

Bioshock
Priemerné fps: 136.369 – Minimálne fps: 85 – Maximálne fps: 192

Crysis

Magnum opus Cryteku, Crysis, bol pochopiteľne ten najväčší oriešok pre túto zostavu. Opäť tu máme možnosť výberu medzi DX9 a 10. Tu by som na rozdiel od Assassin’s Creed odporučil používať DirectX 10. Nie len že na High nastaveniach nebol príliš veľký rozdiel v fps (dokonca tu uvidíte vyššie priemerné fps aj najpriek nižším maxom), ale len v DX10 máte možnosť nastavenia naozaj vymaxovať (v DX9 je Very High nastavenie neprístupné) a aspoň mne vyriešila táto verzia jeden podivný problém. Pri DX9 sa mi hra občas úplne zasekla, čo rezultovalo v 0 fps. Bavíme sa tu o milisekundách, ale počas hrania to jednoducho je poznať. Pri hraní som benchmarkol dve situácie. Začiatok hry (od zoskoku padákom, cez pristátie na pláži až po vystrieľanie prvých nepriateľov) a zrejme najpamätnejší a hardvérovo najnáročnejší moment hry, kde sa hráč ocitá na vyvýšenom mieste a pred očami sa mu naskytne krásny pohľad na veľký kus ostrova. Pri prvej spomínanej situácii som zistil, že asi najväčší problém tejto zostave robia svetlice a ich efekty. Aj výbuchy dávaju grafickej karte zabrať, no nie tak ako tie svetlice, čo mi prišlo zaujímavé.

Crysis (DirectX 9 – úvod)
Priemerné fps: 40.630 – Minimálne fps: 0 – Maximálne fps: 71

Crysis (DirectX 10 – úvod)
Priemerné fps: 41.775 – Minimálne fps: 28 – Maximálne fps: 68

Crysis (DirectX 9 – výhľad na ostrov)
Priemerné fps: 29.800 – Minimálne fps: 0 – Maximálne fps: 44

Crysis (DirectX 10 – výhľad na ostrov)
Priemerné fps: 32.269 – Minimálne fps: 18 – Maximálne fps: 41

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon!

Od Roman Kraus

Väčšina redaktorov si vždy niečo pekného o sebe napíše do ich autorského profilu, takže asi by som mal aj ja... Milujem hry, nenávidím väčšinu herného priemyslu, rád čítam knihy Rosamunde Pilcherovej pod sekvojami a ľúbim kŕmiť vtáčikov...