Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 je na konzolách takmer nehrateľný. PC verzia má tiež svoje problémy

CD Projekt RED má čo robiť aj po vydaní svojho dlho očakávaného veľdiela Cyberpunk 2077. Hra totiž aj napriek niekoľkým odkladom vyšla v nie zrovna lichotivom stave a hráčov sužuje množstvo bugov, pádov a nízky framerate. Osobne mám prístup ku dvom verziám hry. Prvou je PC verzia, ktorú hrám na zostave s AMD Ryzen 5 2600 @ 3.8 GHz, AMD RX 5700 XT a 16GB RAM a druhou je verzia bežiaca na Xboxe One S. Musím popredu upozorniť, že Cyberpunk 2077 z môjho pohľadu skrátka nie je hrateľný na pôvodných a slim konzolách XONE a PS4.

Prepady frameratu sú hlboké a nikdy nekončiace. Pri akčných fázach dosahovali snímky za sekundu úroveň po 20, čo je jednoducho neprijateľné. Hra navyše vyzerá miestami odpudivo a evidentne nestíha načítať grafické assety. Tu môžeme položiť vinu na zastaralé hardisky v týchto dosluhujúcich konzolách. Na vyššie spomínanom PC, problémy s plynulosťou hry prekvapivo nemám v takej miere, na akú som bol upozorňovaný internetom. Ray tracing na mojej grafickej karte nie je podporovaný a okrem tohto nastavenia mám všetko na ultra pri rozlíšení 2560×1080 (ultrawide 21:9). Hra mi pod 60 fps padá najmä v priestoroch, kde je veľa ľudí. Tieto pády nie sú oproti tým Xboxovým nijak hlboké (vo väčšine prípadoch to bol prepad do vysokých štyridsiatok). V interiéroch mám väčšinu času framerate vymaxovaný na úrovni môjho refresh rate-u, čo je 75 Hz. Podotýkam, že bez VSyncu, pretože o vertikálne synchronizovanie sa mi stará samotný monitor vďaka funkcii FreeSync.

Čo sa týka ultrawide podpory, počas hrania je podporovaná, no napríklad všetky menu-ponuky sú zaseknuté v pomere strán 16:9. Niektorí používatelia UW monitorov hlásia v diskusiách na Steame, že im občas hra odkrojí niektoré HUD prvky, čo sa mne osobne deje len v spomínaných menu. Napríklad pri nakupovaní alebo upgradovaní, mi niektoré popisky presahujú viditeľnú plochu (teda plochu 16:9). Očakávam, že toto nebude pre CDPR zložitá oprava a možno sa dočkáme ešte rýchlejšej opravy zo strany móderov, ktorí sú hneď od prvého dňa aktívni. Uvidíme.

Ešte si pospi, Samurai…

Napriek tomu má ale aj PC verzia svoje problémy. Bugy, glitche a pády sú na dennom poriadku. V mojom prípade to nie je tak vážne ako u ostatných hráčov, ale to je skôr výnimka než pravidlo. Na mojich potulkách po Night City som stretol zopár postáv v tzv. T-pózach, niekoľko predmetov na zemi, ktoré sa mali dať zodvihnúť, no nedali sa a iné podobné maličkosti. Zatiaľ som nenatrafil na nič, čo by mi prekážalo v ďalšom postupe hrou. Hra mi spadla jeden krát a aj to bolo pri jej vypínaní. Takže mi to bolo vlastne jedno. Pri každom páde na vás vyskočí okienko od CD Projektu, ktorým môžete automaticky odoslať potrebné údaje o danom probléme priamo vývojárom. Nekašlite na to a vždy ho odošlite.

CD Projekt už je až po uši v práci na opravách a budúcich aktualizáciách, tak dúfajme, že im pôjde práca od ruky a že sa tento aktuálny stav rýchlo zmení. Už včera stihli vydať prvý hotfix s číselným označením 1.04. Pre tento moment je dostupný len na PC a PS4. Xbox One bude následovať čoskoro (EDIT: tak už je aj na Xboxe). Zakončím to odporúčaním, že ak ste Cyberpunk 2077 ešte nekúpili, vyčkajte s kúpou zopár dní/týždňov a potom sa uvidí. Ak vás ale peniaze pália vo vačku a chcete si urobiť exkurziu mestom budúcnosti, určite dajte ruky preč od konzolových verzii. Minimálne pôvodné verzie konzol a ich slim varianty, hru absolútne nezvládajú. Ani PS4 Pro a Xbox One X na tom však nie sú zrovna najlepšie a aj tam je ešte čo opravovať. Jediná verzia, ktorú môžem z vlastných skúseností ako-tak odporučiť, je tá pre PC.

O autorovi

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon!