Control

ROZBOR • Technická stránka Control

V recenzii si od nás Control odniesol 8/10 a jednými z mínusov hry boli technický stav hry na konzolách a neskutočne krvavé HW nároky pre PC verziu. Aby som bol úplne presný, najväčší žrút frameratu na PC je suverénne ray tracing od NVIDIE.


Moja PC zostava:

AMD Ryzen 5 2600 @ 3.9 GHz
AMD Radeon R9 390 8GB
16 GB G-Skill DDR4 RAM @ 3000 MHz

Ako ste asi z mojej zostavy vyčítali, RTX som zapnúť ani nemohol a práve preto mi hra bežala veľmi obstojne. Pri všetkých nastaveniach na high a rozlíšení 1080p mi framerate len občasne klesol tesne pod 55 fps, inak sa mi darilo držať priemer 64 fps. Vypnutý som mal Film grain, pretože mi do hier skrátka nesedí (je to filmový efekt) a MSAA som stiahol na 2x. Pri Full HD rozlíšení som nevidel príliš rozdiel medzi 2x a 4x a tých pár získaných fps sa predsa hodí.

Moje grafické nastavenia

Všimli ste si niečoho, čo v nastaveniach absentuje? Je to tak, v hre sa nedá vypnúť Motion Blur, teda rozmazanie obrazu pri pohybe. Mnohým ľuďom (vrátane mňa) tento efekt spôsobuje vyslovene fyzickú nevoľnosť. Ako je možné, že na to vývojári neustále zabúdajú?! Našťastie pre vás mám riešenie.

Ak hráte DirectX 11 verziu, stiahnite tento súbor, nakopírujte .dll do zložky s hrou a pomocou stlačenia F4 môžete prepínať medzi vypnutým a zapnutým blurom. Ak hráte DirectX 12 verziu, budete musieť stiahnuť HexEditor a upraviť v ňom súbor renderer_rmdwin10_f.dll (nájdete ho v hlavnej inštalačnej zložke). Musíte nájsť offset riadok 007AE730 a zmeniť v ňom 02 00 00 00 01 01 01 na 02 00 00 00 01 01 00.

Nie zrovna najintuitívnejšie riešenie, ale funguje. Uvidíme, či sa vývojári uráčia pridať Motion Blur do nastavení.


Tomášova RTX zostava:

Intel Core i7-8750H @ 2.2 GHz
NVIDIA GeForce RTX 2070 8GB
16 GB DDR4 RAM

Testovanie ray tracing funkcii si na seba vzal náš Patron a môj kamarát Tomáš. S jeho slušne nadupaným notebookom, ktorý vidíte vypísaný vyššie, nemal problém hru rozbehnúť nad 100 fps pri max nastaveniach bez RTX (1080p). Pri RTX nastaveniach na max sa však začalo aj jeho železo “potiť” a framerate klesol až o +-50 fps.

Odporúčanie znie, hrať na maximálnych nastaveniach a s RTX na medium. Framerate sa vtedy Tomášovi drží nad 60 fps s občasnými prepadmi v niektorých lokáciách, čo je očakávateľné. Implementácia ray tracingu sa však v prípade Control vizuálne vydarila a bola by škoda ho úplne vypínať.

Najväčší problém má ale hra pri základných modeloch PS4 a XONE. Na týchto verziách current-gen konzol sa framerate častokrát ocitáva na úrovni 16 fps, čo je absolútne neprípustné a v mnohých situáciách nehrateľné. Ani PS4 Pro a Xbox One X to nemajú bez chybičiek. Prepady pod 30 fps sú pravidelné. Pozrite si video od Digital Foundry, kde preberajú všetky technické problémy konzolových verzii Control.

Bohužiaľ hru nemám na týchto platformách dostupnú, čiže nemôžem ponúknuť svoj uhol pohľadu.

Pred zakúpením PC verzie si určite skontrolujte systémové požiadavky, ktoré vidíte nižšie. Control naozaj nepobeží na hocičom.

Minimálne:

  • CPU: Intel Core i5-4690 / AMD FX 4350
  • GPU: NVIDIA GeForce GTX 780 / AMD Radeon R9 280X
  • RAM: 8GB
  • OS: Windows 7, 64bit
  • DirectX 11

Odporúčané:

  • CPU: Intel Core i5-7600K / AMD Ryzen 5 1600X
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 580
  • GPU pre ray tracing: NVIDIA GeForce RTX 2060
  • RAM: 16GB
  • OS: Windows 10, 64-bit
  • DirectX 12

Zdroj: PCGamingWiki

O autorovi

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon!