RECENZIA • The Lord of the Rings: Gollum – nehrateľná nuda

Po otrasnom Redfalle od Arkane (ktorý mimochodom stále nobdržal žiadne aktualizácie) to netrvalo dlho a máme tu ďalšieho adepta na najhoršiu hru roka. The Lord of the Rings: Gollum je hra, ktorá nemala vzniknúť. Neviem koľko Daedalic zaplatil za licenciu na značku Pána prsteňov, ale zrejme to bola chyba. Túto hru si totiž kúpi len veľký masochista. Zo začiatku som si vravel, že to nebude až taká hrôza ako Redfall, pretože sa Gollum aspoň snaží. Pri Redfalle absentuje akákoľvek snaha o čokoľvek nového. Hra sa zaoberá udalosťami predtým, než Gollum stretne Froda a Sama v knihe. Príbeh sa sústreďuje na obdobie, keď Gollum uniká zo zajatia temného veľmocu Mordoru a snaží sa získať späť prsteň. Znie to ako fajn námet na epickú akčnú adventúru. Aj sa to tak prv javilo. Realita však nemôže byť vzdialenejšia.

Po prvej hodine hrania som pochopil, že som sa mýlil. V koži Golluma sa ocitnete v zajatí a dlhé hodiny nebudete robiť nič iné, len prežívať dni plnením úloh, aby ste mohli prežiť noc a na druhý deň vstať a proces zopakovať. Lenže na to nepotrebujeme hry že áno. Takíto gollumovia sme aj v bežný pracovný deň! Je to neuveriteľná nuda. To by samé o sebe stačilo aby hra dosahovala nízke hodnotenia v recenziách, ale samozrejme, ako sme si už pri moderných hrách zvykli, sú tu aj technické problémy. Obrovské technické problémy.

Hre je absolútne jedno koľko RTX 4080-tiek máte. Nenechá vás hrať v plynulých 60 fps ani pri obstarožných rozlíšeniach ako je napríklad dlhodobo zaužívaných 1080p. Je úplne jedno ako nastavíte grafické nastavenia. Problémy zostávajú. Pri väčších pohyboch kamery sa framerate totálne rozpadne a vás to úplne vytrhne z hry. Ja som cca 40% času hrania zisťoval, kam sa vlastne pozerám. Tak veľmi ma tieto technické záseky pri pohybe svetom dezorientovávali. Keď už sme boli pri grafických nastaveniach – aj na plné detaily je hra vizuálne podpriemerná a miestami vyslovene odporná. Skutočne to občas pripomína PS3 hru.

Vývojári sa takmer okamžite po vydaní ospravedlnili za stav hry. K popukaniu kam videoherný priemysel klesol. Ja už mám pocit, že majú štúdiá predpripravené ospravedlňujúce texty a len čakajú na vydanie hry, aby ich zverejnili na svojich sociálnych sieťach. Nikde som ale napríklad nevidel ospravedlnenie za to, že z hry nasilu vytrhli elfský jazyk, aby ho mohli predávať ako DLC… Každé herné vydanie evidentne nachádza nový suterén.

Jediné, čo sa tu dá označiť za aspoň trocha zaujímavé je koncept akéhosi interného konfliktu medzi Gollumom a Smeaglom, kde sa snažíte vydiskutovať, prečo je vami zvolený prístup k danej situácii ten správny. Zaujímavé ale ako väčšina prvkov tejto hry, veľmi slabo dotiahnuté do funkčného celku. Ruky preč – odpad.