RECENZIA • Redfall – cynický pokus o coop strieľačku

Ach to čo som zase hral? Redfall je presný opak toho, čo Microsoft (a asi aj Arkane) potreboval. Miesto poriadnej Xbox+PC exkluzivity je to len ďalšie masívne sklamanie, ktoré navyše ledva funguje. Neviem ani kde začať. Je zbytočné popisovať hru, ktorá je tak nudná ako Redfall. To je suverénne najpodstatnejší problém celej hry. Je to len ďalší pokus o co-op 4 hráčov proti svetu, ktorý je v prípade Redfall infikovaný upírmi. To samé o sebe možno neznie úplne ako zlý nápad. Pretože on to vlastne skutočne nie je zlý nápad. Ale to prevedenie do praxe…

Kriste to je taká nuda. Trh začína byť presýtený co-op hrami s hrdinmi so špeciálnymi schopnosťami. Tu nie je nič nového a navyše dizajny postáv, dialógy, celkový príbeh a náplň misii sú hlboko pod nadstaveným priemerom. A to je ten priemer nesmierne nízko! Nie je to tak dávno, čo sme si podobné hovorili pri klone Left 4 Dead s názvom Back 4 Blood. Ten bol síce nie úplne zaujímavý, ale aspoň ako tak zábavný a funkčný. Taká priemerná co-op strieľačka, ktorá vo výsledku neurazí, ak si ju kúpite v zľave. Redfall musí uraziť snáď každého svojím laxným prístup na štýl „aaah to bude stačiť, whatever a vypýtame si 80 (!!!!!!!!) eur“. A šak dáme tam nejaké rádoby vtipné hlášky a uletených protagonistov. Nie je tu žiadny koncept. Netušíte či sa to teda chce brať vážne alebo čo tu je vlastne cieľom.

Mizerná grafika, pustý otvorený svet, totálne vypatlaná umelá inteligencia, ktorá vás nevidí na dva metre ani na najvyššej obtiažnosti, neustále prepady frameratu na PC (kľudne aj z 80 na 20) a uzamknutých 30 fps na Xboxe… Mám pokračovať? Ja nechcem pokračovať. Som unavený. Nechcem tieto hry už hrať. Je to všetko tak bezduché – Redfall je prázdna schránka, ktorej nepomôžu ani technické zlepšenia. Celá hra je od základov NUDNÁ.

Streľba a looting je OK. Nič viac. Len oukej. Ja neviem ako mám ešte inak naznačiť, že je Redfall obyčajný polotovar bez vlastnej tváre a poriadneho konceptu. Áno, znova sa vraciam ku konceptu. Skončilo to pri: „strieľačka – 4 hráči v otvorenom svete spolupracujú, levelujú, získavajú perky, nachádzajú zbrane – ummm… upíry!“ Posledná hra od Arkane, Deathloop, nebola žiadna hitparáda, ale malo to zaujímavý koncept, svoj vlastný neohraný nápad a stále tam bol ten pocit, že na hre pracovalo štúdio stojace za výborným Dishonored. Tu má človek pocit, ako by sa celé štúdio rozpadlo a došiel Todd Howard s falošným knírkom a dosadil tam vývojárov Falloutu 76. Arkane totiž patrí pod Zenimax a Bethesdu a tým pádom už aj pod Xbox. Tým sa dostávame k faktu, že aj samotný šéf Xboxu, Phil Spencer, uznal, že Redfall je mizéria a vzal to na seba. Takto si to nepredstavoval. Ani my Phil.

Hra je dostupná v rámci predplatného Xbox Game Pass, takže ak mne ani Spencerovi neveríte, presvedčte sa sami.