RECENZIA • Tom Clancy’s™ Rainbow Six® Extraction©

Od vydania pravidelne nepravidelne hrám (vďaka Game Passu) Tom Clancy’s™ Rainbow Six® Extraction©. Až teraz som sa rozhodol, že chcem niečo málo o ňom prezradiť aj tu na webe. Očakávania som nemal žiadne. Je to Ubisoft, Rainbow Six, od prvého dňa na Game Passe a nepredáva sa za plnú sumu, čo je zrovna pri Ubi zázrak. To nemôže dopadnúť dobre, vravel som si. No až taká katastrofa to nakoniec nie je. Kroťte však svoje nadšenie a to šampanské ešte nechajte chladnúť. Extraction™® má totiž viac než dosť problémov a to že to „nie je špatné“, neznamená, že to je „dobré“.

Pamätáte si Rainbow Six Quarantine, ktorý bol viackrát odložený? Tak toto je ono. V úlohe agenta organizácie REACT sa vydávate na PvE akcie rozmiestnené po New Yorku, San Franciscu, Aljaške a mestečku Truth or Consequences v Novom Mexiku. Na rozdiel od Rainbow® Six Siege™, si v Rainbow™ Six™ Extraction™ zahráte aj sólo. Sami alebo v tíme s ďalšími dvoma hráčmi, sa dostanete na infikované miesto a za úlohu dostanete vysporiadať sa s tromi úlohami. Nemusíte ich splniť všetky, no ak tak spravíte, získate viac bodov skúsenosti a posuniete sa tým k lepšiemu vybaveniu pre jednu z 18 postáv, ktoré už môžete poznať zo Siege.

Prídete, vystrieľate príšerky, postláčate zopár tlačidiel, prípadne získate nejaké vzorky a necháte sa exportovať späť do hlavného menu. A tak neustále dookola. Aj keď sa tu ciele vždy menia a každé hranie tej istej mapy je vďaka tomu značne pozmené, repetitívnosť sa dostaví rýchlejšie ako vám stihnem povedať o príbehu hry. A to stihnem takmer okamžite, pretože vás dej absolútne nemusí, a zrejme ani nebude, zaujímať. Stačiť vám musí fakt, že ste spomínaný profesionál v službách REACTu a snažíte sa ochrániť ľudstvo pred zmutovanými hovadami. Hra sa občas snaží navodiť jemný filmový nádych cutscénami, ako to robil napríklad Tom Clancy’s™ Rainbow Six® The Division™. Na mňa to pôsobilo ako nezáživná výplň medzi pobehovaním v akcii a sedením v menu.

Optimalizácia na PC je dobrá. Hra vyzerá slušne a beží svižne aj na slabších strojoch (testoval som na RX 570). Gunplay je štandardný – taký, ako ho poznáme zo Siege. Streľba zo zbraní tu človeka teší, ale keď hra nedokáže ponúknuť svieži obsah a bude po vás po 150. krát vyžadovať, aby ste stáli na vyznačenom mieste a bránili ho po dobu X minút, tak aj tá streľba relatívne rýchlo omrzí.

Iste, každý charakter má iné schopnosti a ak chcete všetkých poriadne vylevelovať, máte pred sebou kopec hrania, ale stojí to hranie za to? Podľa mňa nie. Extraction je fajn na výskúšanie s kamarátmi s pivom pri sebe (a najlepšie už aj v sebe). V kooperácii je predsa len väčšia zábava a repetitívnosť sa dostaví neskôr, než ako tomu je pri sólo hraní. Ak máte predplatený Game Pass, tak tomu dajte šancu. Ak nie, tak by som Tony Hawk’s™ Ghost Recon© Extraction® s kľudom v duši ignoroval. Čistý ubisofťácky priemer, ku ktorému už neodmysliteľne patria aj mikrotransakcie. Tie sa týkajú primárne kozmetických úpráv postáv a zbraní, no už som si všimol aj akýsi REACT Strike Pack, ktorý za 20 eur umožňuje urýchlenie výzkumu „Crisis studies“… Časom očakávam ďalšie boostery.