RECENZIA • Minecraft Dungeons

Fanúšikovia Minecraftu a Diabla zbystrite pozornosť! Je tu nová ARPG hra (akčné RPG) na motív Minecraftu, ktorá si mnohé požičiava práve od legendárneho Diabla. Po poriadnej dávke hrania ale musím pozmeniť svoju prvú vetu. Zbystriť pozornosť by mali len fanúšikovia Minecraftu a aj to len tí, ktorí ešte nedovŕšili 15 rokov. Čo je Minecraft Dungeons? Ja vám to poviem tak, ako to je.

Minecraft Dungeons je pokus o Minecraftovú ‚diablovku‘. Bohužiaľ sa ale vývojári rozhodli pojať to značne detsky. Človek by si myslel, že Mojang vie, akú hráčsku základňu má. Stavím sa totiž, že pomer plnoletých a neplnoletých je takmer vyrovnaný. Treba si uvedomiť, že Minecraft je tu s nami už pekných pár rokov a tie deti, čo ho začali hrať po vydaní, už nie sú deti. Iste, do hry sa následne dostala nová vlna mladých hráčov, ale moja pointa stále zostáva. Dungeons skrátka vyspelému hráčovi nemá príliš čo ponúknuť.

V prvom rade je hra úplne primitívne jednoduchá. Za mojich 9 hodín hrania som umrel jeden jediný krát. V momente, kedy som robil screenshot hry s nepriateľmi okolo mňa a tým pádom stratil kontrolu nad ovládaním. Okrem toho je ale Minecraft Dungeons len jeden veľký festival neustáleho klikania na tlačidlo útoku a občasné uskočenie, použitie lektvaru alebo streľby z luku/kuše. Ku serióznejšej výzve dochádza až po dohraní hry, kedy si hráč môže prejsť všetky levely na vyšších obtiažnostiach pre šancu zisku lepšieho lootu. Túto možnosť dostanete k dispozícii na mape výberu lokácii. Skočiť do ťažších obtiažností môžete takmer okamžite, ale v tú dobu ešte nebudete dostatočný level a hranie za takýchto okolností je skôr frustrácia ako výzva.

Diablo pre vašu ratolesť

Ďalšia podstatná vec pre ARPG hru je už spomenutý loot. Ten je v Minecraft Dungeons dosť nudný. Nič ma vyslovene nenadchlo ako napríklad v Diablu. Akonáhle uvidíte vyššie čísielko, tak to použijete. Ak je čísielko nižšie, zbraň alebo iné vybavenie zničíte a získate nejaké tie materiály. To je moja ďalšia výčitka hre. Po zničení predmetu sa vám vrátia body „očarovania“ (enchantments) a môžete ich použiť pre iné vybavenie. V Diable sa po zničení predmetu nenávratne odstránili aj všetky jeho vylepšenia. Ak ste si ich chceli ponechať, museli ste navštíviť povolanú osobu, ktorá vám ich pred deštrukciou vytiahla. Dungeons aj takouto cestou opäť zjednodušil hranie a hráč má naozaj pocit, ako by hral hru určenú exkluzívne deťom.

S príbehom sa Mojang tiež príliš nevyhral a ide o klasické prerozprávanie príbehu jednoho statočného borca (to ste vy), ktorý sa postavil temným zlým silám ohrozujúcim jeho svet. Prostredie bohužiaľ vôbec ničím neoslní a pohybovať sa budete po Minecraftovom lese, bažine alebo v rôznych kobkách. Stratiť sa je nemožné a rozlohou sú lokácie veľmi podpriemerné. Najlepšie na tom nie je ani technická stránka hry. Na Xboxe One S som pociťoval časté trhanie, zatiaľ čo Diablo III na tej iste konzole beží nonstop v 60 fps. Minecraft Dungeons má problém udržovať 30 fps. PC verzia je na tom o dosť lepšie a podporuje všetky možné frameraty a rozlíšenia, včetne ultrawide.

Na záver by som chcel odporučiť kúpu rodičom detí do 13 rokov. Vaše dieťa bude túto hru milovať. Najmä ak je fanúšikom Minecraftu. Z pohľadu ostrieľaných hráčov je ale Minecraft Dungeons nedostačujúci.