Elden Ring

FromSoftware žiada hráčov o trpezlivosť. Na opravách Elden Ring sa pracuje

Ani odklady nezabezpečili bezproblémové vydanie Elden Ringu. FromSoftware sa potýka s dosť značnými problémami technického rázu a tvrdo pracuje na ich oprave. Hra nebeží dokonalo na žiadnej platforme snáď až na výnimku v podobe PS4 verzie hry bežiacej na PS5. Táto verzia však vyzerá o poznanie horšie ako natívna PS5 verzia.

Problémy sú s nestabilným frameratom, ktorý je na PC uzamknutý na 60 fps a na konzolách túto hranicu ani nedosahuje. Hra sa na Xbox Series aj PS5 často pohybuje niekde na úrovni 40-50 fps. To je neprijateľné hlavne pre hráčov na PS5, ktoré nepodporuje funkciu VRR (variable refresh rate), ktorá sa stará aspoň o aké-také vyhľadenie pocitu z hrania na Xbox Series. PC verzia má podobné problémy, no doplnené o nepríjemný stuttering. Ten sa vyskytne vždy, keď hra spracováva nové efekty. Dôvodom je zlá implementácia DirectX 12 API zo strany vývojárov. Caching shaderov skrátka nefunguje tak ako by mal.

Elden Ring už tretím dňom hrám kvôli recenzii (ešte neviem, kedy bude dostupná na webe) a všetky vyššie spomenuté problémy musím bohužiaľ potvrdiť. Je to nepríjemná situácia a výrazne to kazí dojem z inak vysoko kvalitnej hry. Nechápem v ktorej dimenzii môže niečo v takomto stave obdržať 10/10… Hodnotiť budem produkt, ktorý bol predomňa položený. K tomu patrí aj technická stránka. Update 1.02 opravil aspoň časť problémov so stutteringom, no ani zďaleka nie všetky. Dnes vydaná verzia 1.02.1 sa sústredí na problémy s Easy Anti Cheat, ovládanie na myši a spôsob nahrávania nových lokácii.

Zdroj: PC Gamer

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon a získajte prístup do ES Premium!
Become a patron at Patreon!