Shawn Layden, bývalý riaditeľ PlayStationu a aktuálny vedúci Sony Interactive Entertainment (SIE) sa verejne ozval na tému cien videohier. Sú podľa neho lacné. Jeho argument je, že sa ceny hier dlhodobo zasekli na 60 dolároch / 60 eurách (1 USD síce nie je 1 €, ale na nás európanov sral pes) aj napriek faktu, že ceny ich vývoja radikálne stúpli. Na to ja ale odpovedám, že stúpol aj počet zákazníkov, teda hráčov. A nie len to.
Nezabúdajme na to, že veľké AAA štúdiá už v podstate do všetkých svojich hier pridávajú season passy, DLC a mikrotransakcie. EA, Ubisoft, Activision, Blizzard, 2K, Bethesda, Rockstar Games… Ono je jednoduchšie vymenovať firmy, ktoré vyššie uvedené komponenty do svojich hier nepridávajú. Chcete zvýšiť cenu hier? Nech sa páči. Ale všetky hry budú v tom prípade musieť vychádzať kompletné. Žiadne DLC, žiadne battle passy, žiadne mikrotransakcie. Ak chcete, aby som vám zaplatil, dajme tomu 80 eur za hru, očakávam, že bude na totálku kompletná a o žiaden obsah neprídem.
A to ani nespomínam rôzne edície hier. Ultimate edícia, digital deluxe edícia, collector’s edícia, “Bačov kokot” edícia, special edícia, “daj sem peňaženku, ty šupák” edícia… Hovorí sa o zvýšení cien štandardných edícii hier zo 60 eur na 70. Ak sa tak stane, môžu si byť vývojári a vydavatelia istí, že moje prachy za novú hru už nikdy neuvidia. Budem čakať na zľavy. Ako to máte vy?