TES Daggerfall

Najväčší diel Elder Scrolls, Daggerfall, má Unity remake

Ak by ste mali tipnúť, ktorý diel RPG série The Elder Scrolls je rozlohovo najväčší, čo by ste povedali? Je to až neuveriteľné, ale suverénne najväčší Elder Scrolls vyšiel v roku 1996 – Daggerfall.

Veľkosť Daggerfallu častokrát zatieňuje jeho príbeh alebo hrateľnosť. Všetci sa vždy bavia len o tom, ako obrovský jeho svet je. Určite ste už niekedy videli rôzne porovnávacie obrázky herných svetov a zbadali na ňom práve Daggerfall. Ich pravdivosť je častokrát pochybná, ale fakty nepustia. Daggerfall je skrátka gigantický.

Porovnanie rozlôh herných svetov (v pravom dolnom rohu porovnanie najväčšieho sveta hlavného obrázka s LotRO a práve Daggerfallom)

Jeho veľkosť ale značne nafukuje istý druh procedurálneho generovania, ktorý bol na jeho dobu vydaniu značne nadčasový. Je teda fér jeho mapu porovnávať s hrami, ktoré boli kompletne ručne tvorené ľuďmi? To je asi debata na iný deň…

Dnes sme tu na to, aby sme sa pozreli na tvorbu módera Gavina Claytona, ktorý od roku 2014 pracuje na pretvorení TES II: Daggerfall do Unity enginu. Za cieľ si stanovil kompletné prerobenie textúr do vyššieho rozlíšenia, pridanie mouse-looku a v neposlednom rade odstránenie množstva bugov.

Nedávno oznámil, že dokončil verziu 0.10 a tá je teraz dostupná na stiahnutie cez stránku DFWorkshop. Zahrať si bude môcť každý, keďže je Daggerfall dostupný prostredníctvom Bethesdy úplne zdarma. Odporúča sa ale stiahnuť vylepšenú inštaláciu Daggerfallu z Wiwiland Wikipédie.

Pripravení ponoriť sa do najväčšieho Elder Scrolls?

O autorovi

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon!