ROZBOR • GTA V (PS5)

ROZBOR • GTA V (PS5)

Pred pár dňami vyšlo GTA V. Áno, znova. Po vydaní na PS3, PS4 a PC, tu máme vydanie PS5 verzie. Ak ste čakali bezplatný upgrade pre majiteľov PS4/XONE verzie, tak sa zobuďte, pretože nič také pri Rockstar Games a najmä Take-Two Interactive, nie je prípustné. Na PS5 je niekedy do júna možné využiť cenu 10 eur, zatiaľ čo na Xbox Series 20 eur. Plná cena bude neskôr 49,99 eur. Je upgrade hodný vašich peňazí? Záleží od toho, koľkokrát ste už za svoj život GTA V kúpili a ako veľmi si ho chcete zahrať znova. A ešte k tomu pridám fakt vlastnenia PC verzie. Ak ste piate GTA kúpili zatiaľ len na PS3/Xbox 360 a vlastníte PS5/XSX, tak smelo do toho. Skok pre vás bude neopísateľne obrovský. Trochu zložitejšie to budú mať majitelia PS4/XONE verzii. Tu ten skok nie je až tak veľký, ale pridaná možnosť 60 fps je určite veľmi lákavá. Minimálne za 10 eur na PS5 to stojí. 20 eur už je trochu veľa mám pocit. Na koniec nám zostávajú hráči na PC, ktorí majú jednu z nových konzol – kašlite na to. PC verzia má všetko čo potrebujete a aj veci navyše, ako napríklad podporu ultrawide rozlíšení alebo možnosť ísť s frameratom aj nad 60.

Tak tým som vybavil asi to najpodstatnejšie a vy už možno máte o niečo jednoduchšie rozhodovanie. Pre tých, ktorí by chceli vedieť trocha viac o novej edícii GTA V, tu však mám aj bližší rozbor. Hral som PS5 verziu a to poctivo vo všetkých troch ponúkaných režimoch – Fidelity, Performance a Performance RT. Asi najviac času som strávil s posledným menovaným grafickým módom, ktorý v sebe kĺbi NUTNOSŤ 60 fps (pri aktuálnej generácii konzol už nemôže byť debata o 30 fps) a ray tracing. Nejásajte však popredu. Ray tracing v GTA V sa dotýka len tieňov. Nečakajte teda vylepšené odrazy svetiel na vašom aute alebo realistické zrkadlenie okolia vo výkladoch obchodov a to ani v režime Fidelity. Ray traced sú čisto len tiene. Aj to je však príjemná novinka, ktorá nie je dostupná ani na PC. Tiene sú naozaj realistickejšie vrhané na všetky predmety v hre, podľa aktuálnej pozícii slnka. Je dôležité zdôrazniť, že sa RT tiene týkajú práve len toho slnka. Pri mojom obsiahlom testovaní umelého osvetlenia (pouličné lampy a svetlomety áut v noci), som nezaznamenal žiadne zmeny tieňov v ani jednom z troch grafických režimov.

Odporúčam ale aj tak hrať na Performance móde s RT. Slnečné tiene sú naozaj uveriteľnejšie a hlavne menej rušivé oproti klasickému Performance módu. Čo teda oproti módu výkonu bez RT stratíte? 60 fps zostáva, no dynamické 4K rozlíšenie bude o niečo agresívnejšie. Ani raz som však nahým okom nezaznamenal nejaký radikálny pád rozlíšenia. Fidelity mód je nepoužiteľný kvôli svojej fixácii na 30 fps. Je to skutočne nehrateľné. Nová verzia GTA V teda so sebou prináša vítané zmeny, rýchlejší loading (cca 20 sekúnd v Story režime), znova o niečo vyleštenejšie textúry (aj keď teda na postavách už začína byť zub času viditeľný) a v prípade PS5 aj adaptívne triggery a nie príliš urážlivú cenovku. Pri Xboxe Series je to s tou dvojnásobnou cenou trocha problém, pretože ja osobne by som nad tých 10 eur nedal. Je to ale vo výsledku na vás. Ak už nemáte záujem hrať znova singleplayer, môžete si zakúpiť samotné GTA Online. Majitelia PS5 majú opäť výhodu – tí to majú totiž zadarmo až do 14. júna. Xboxáci to majú do spomínaného dátumu za 10 eur, následne za 20.

Pre detailnú technickú analýzu už prenechám slovo odborníkom z Digital Foundry:

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon!
Become a patron at Patreon!