Neveril by som, že sa jedného dňa stane mojou obľúbenou hrou roka čokoľvek od FromSoftware. Nie som žiadny veľký fanúšik série Dark Souls. Nemám potrebu si dokazovať, že dokážem dokončiť náročné hry, nerád sa zasekávam v hrách na dlhší čas na jednom mieste… No skrátka som evidentne presný opak hráča soulsoviek. Dlhú dobu bola moja najobľúbenejšia soulsovka Sekiro a najobľúbenejšia hra od FromSoftware Metal Wolf Chaos (ja viem že som divný). Všetko sa zmenilo vydaním Elden Ring.
Očakával som od neho zhruba to isté, čo už sme videli x-krát v soulsborne hrách. Rozhodne som nepredstieral, že pôjde o nejakú veľkú revolúciu. Nakoniec som sa dosť mýlil. V mojej recenzii si hra odniesla 9/10 a aj to viacmenej len kvôli technickému stavu hry v dobe vydania. Elden Ring ponúka obrovský, rozľahlý otvorený svet, ktorý skutočne chcete prebádavať. Nie je to ten typ otvoreného sveta, na ktorý sme si už za dlhé roky zvykli z hier od Ubisoftu. Žiadna minimapa plná bodov záujmu, ktoré sú vo výsledku neustále to isté, len na inom mieste herného sveta. FromSoftware vás do hry vhodí a je na vás, kam sa vydáte a akým spôsobom a ako rýchlo sa dostanete ku svojmu finálnemu cieľu.
Všetko tu má nádych sviežosti. Prechádzka po svete Elden Ring je od prvého momentu plná atmosféry a akéhosi pocitu tajomna. Iste, počas tejto prechádzky dostanete poriadne cez piču, ale nijak obzvlášť vám to vadiť nemusí. Umieranie v soulsovkách je bežná vec. Postupom času, ako sa budete zlepšovať nie len v hre levelovaním vašej postavy, ale aj v realite zlepšovaním svojich reflexov a správnym načasovaním útokov, budete umierať čoraz menej. Zadosťučinenie a satisfakcia sú slová dňa.
Elden Ring je prvá soulsborne hra, kde som to celé pochopil. Kde mi to skrátka klaplo, a povedal som si, že toto je jedna unikátna hra. Nestalo sa mi to pri Demon’s Souls, Dark Souls ani Bloodborne. O to viac si moje ocenenie najlepšej hry roka 2022 Elden Ring zaslúži.