RECENZIA • Assassin’s Creed Valhalla

Najnovší prírastok do série dlhoročnej dojnej kravy Assassin’s Creed je tu a s titulom Valhalla nám chce priblížiť vikingské prostredie. V recenziách po celom svete nepočúvame takmer nič iné ako chválu a hodnotenie sa šplhajú do výšin tých nalepších hier za posledné desaťročie. Tak to musí byť pecka, nie? Neodolal som a musel som si to vyskúšať na vlastnú kožu.

Ani si neviete predstaviť to znechutenie, ktoré u mňa nastalo, keď som začal hrať. Veď to vyzerá ako ďalší Assassin’s Creed Origins alebo Odyssey! Origins som si užil, pretože priniesol do unavenej série konečne niečo nové, ale stačil mi jeden taký Origins! Nepotrebujem tri! Nič to, dám tomu čas. Nemožno robiť tak urýchlené závery pri tak obrovskej hre. A tak čakám a poctivo hrám. Hodina, dve, tri, štyri… Stále to isté. Po asi desiatej hodine som so zlosťou odhodil ovládač a hra šla z disku (hral som tentokrát na Xboxe One, nie na PC). Čo teda Assassin’s Creed Valhalla v skutočnosti je?

Je to len ďalší Assassin’s Creed. To by nebolo až tak zlé, pokiaľ by sa ľudia a najmä recenzenti netvárili, že tomu tak nie je a v ostatných hráčoch nevzbudzovali falošné domnenie, že sa majú na čo tešiť. Nie, tu sa absolútne nie je na čo tešiť. Valhalla môže zaujmúť len tých, ktorých bavili Origins a Odyssey. Pretože presne to Valhalla je. Ďalšia kópia svojich dvoch predchodcov. Ak chcete viac Assassin’s Creed, tak ste na správnej adrese.

Ubisoft ma opäť s ničím nedokázal prekvapiť ani zaujmúť. Najviac sa hovorilo o vylodeniach pri brehoch opozičných táborov a následných epických bitkách na život a na smrť. Ako to je v skutočnosti? Vy a banda tupoňov, ktorí ledva nájdu cestu z lode na súš, sa mastíte s rovnakými tupoňmi v iných farbách. Boj je nezáživný a jeho pôvodné „čaro nového“ z Origins už dávno vyprchalo. Teraz to už človeku príde len ako ďalší pokus o klon Dark Souls v kombinácii s God of War. Keď má niečo inšpiráciu z niečoho iného, neznamená to hneď že to je zlé. Pokiaľ to je dobre urobené a vo výsledku zábavné, tak nie je o čom. To ale bohužiaľ nie je prípad Valhally. Tu je to skrátka nuda, nuda, šeď, šeď.

Opäť tu nájdeme obligatórne wannabe srdcervúce cutscény, množstvo mizerne napísaných postáv, perk systém, levelovanie, schopnosť vidieť nepriateľov za stenami (fakt im jebe už), bugy a občasné záblesky dobrých momentov. O tieto momenty sa starajú hlavne nádherné kulisy krajiny. Hra je to opäť obrovská s nepreberným množstvo bodov záujmu, ktoré ale nikoho príliš nezaujmú. Väčšina z nich je totiž starý známy Assassin’s Creed fastfood. Prídi sem, rozbi hubu zopár borcom a vylootuj ich bedničky. No a následne znova a znova to isté, akurát na inom mieste na mape. Ani príbeh mňa osobne nezaujal. A aj keby ma zaujal, tak hrám hru alebo pozerám film? Podstatná je hrateľnosť a tá je diabolicky šablónovitá bez kúska originality.

Pre tých ktorí by radi skúsili svoje šťastie a snažili sa mi povedať, že hru musí človek dohrať, aby ju mohol zrecenzovať, odkazujem toto: Musíte kompletne dojesť fekálie a zapiť ich močom, aby ste zistili že to nie je zrovna najlepší výber večere? Odporúčam len hardcore fanúšikom série, ktorí túžia po ďalšej dávke toho istého.