Predator: Hunting Grounds

RECENZIA • Predator: Hunting Grounds

Predator: Hunting Grounds je smutný príklad skvelého nápadu v katastrofálnom prevedení. To čo mal byť zábavný masaker Predator vs. partia vojakov, je v tejto hre nudný festival repetitívnosti. Predator: Hunting Grounds skrátka nemá čo ponúknuť. Hráč hrajúci za Predatora sa stavia proti tímu vojakov, ktorí sa snažia nafotiť akési dokumenty a čo najrýchlejšie zmiznúť. Úloha Predatora je im v tom zabrániť.

Pripomína to možno inú hru od štúdia Illfonic – Friday the 13th. Tá sa tiež snažila nalákať na známu značku hororovej klasiky a nedokázala hráčom ponúknuť žiadny poriadny obsah. Bez nejakého chodenia okolo horúcej kaše si popredu ujasnime, že hra ponúka jeden jediný herný mód a úbohé 3 mapy. Vyššie popísaný gameplay “Predator vs partia vojakov” sa za celú dobu vašeho hrania nezmení ani trochu. Popri bojovaniu so samotným Predatorom, čakajú na členov vojenskej skupiny aj prestrelky s konkurenčnou armádou. Tá je ale ovládaná jednou z najhlúpejších umelých inteligencii v histórii videoherného priemyslu. Boje s AI tak fungujú len ako výplň hrateľnosti pre momenty, kedy sa Predator ešte len chystá zaútočiť.

Živých hráčov je (vďaka Bohu) málo a takmer vždy trvá vyhľadávanie zápasov viac ako 5 minút. Keď už sa ku hraniu dostanete, bude vás baviť maximálne prvé 3-4 zápasy. Hneď ako si vyskúšate zopár zápasov v roli Predatora a zopár v roli jeho opozície, tak ste videli všetko čo hra obsahuje. Hraním získavate vyššiu úroveň profilu a lootboxy s kozmetickým obsahom (hra neobsahuje mikrotransakcie). Dokonca si nezahráte ani s legendárnym Arnoldom Schwarzeneggerom. Jeden z hlavných ťahákov Predator značky je zamknutý za platobnou stenou. DLC s Arniem vás vyjde na brutálnych 7 eur!

PC port, ktorý som testoval tiež nebol zrovna z tých najpodarenejších. Graficky hra zrejme nikoho neurazí, ale jej framerate je značne kolísavý aj na silných mašinách a to aj na znížených detailoch. “Vrchol” PC verzie je však absencia možnosti zmeny ovládania. Pozmeniť si môžete len akčné tlačidlá. Hra vás teda núti pre pohyb využívať klávesy W, S, A, D. Ja osobne rád hrávam na T, F, G, H z dôvodu väčšieho počtu ľahko dostupných kláves. V Hunting Grounds mi to umožnené nebolo.

Človek by od hry, ktorá sa predáva za cenu 39,99 € očakával omnoho viac. Predator: Hunting Grounds je zábava maximálne na 2 hodinky, po ktorých prichádza nuda a uvedomenie si vyhodených peňazí. Prvotné nadšenie z hrania za Predatora je skvelé, ale opustí vás bohužiaľ veľmi rýchlo. Neodporúčam kupovať ani vo veľkej zľave, pretože serverom nedávam príliš dlhú životnosť. Už teraz zívajú prázdnotou…