RECENZIA • Warlocks vs Shadows

Do rúk sa mi nedávno dostal titul s názvom Warlocks vs Shadows (pôvodným názvom len Warlocks). Na Steame je prezentovaný ako akčné RPG, skrížené s plošinovkou s fantasy prvkami, plný „shadow monštier“, ktoré budeme v roli warlocka (čarodejníka) zabíjať. Simple as that!

No ono to je v podstate aj pravda a presný popis kompletne celej hry… Ale to neznamená, že si nezaslúži Vašu pozornosť! Práve naopak. Ako sa dokázali vývojári zo štúdia Frozen District vysporiadať s tak jednoduchým princípom? Vcelku zaujímavo.

Vo Warlocks vs Shadows totiž nenájdete žiadny príbeh, čo je pri hre, ktorá sa nazýva RPGčkom trochu zvláštne. No dobre, príbeh tu aký-taký je, ale určite si ho dokážete sami domyslieť už z názvu. Čarodejníci sa snažia pobiť monštrá všetkých druhov. Nenájdete tu žiadne rozsiahle dialógy či questy, za to hra dokáže ponúknuť zábavnú hrateľnosť, ktorá stojí a padá na levelovaní jednotlivých čarodejníkov. Tých je v hre hneď niekoľko. Každý sa samozrejme vyznačuje rozličnými schopnosťami a vlastnosťami. Veľký a silný Bolubar je pochopiteľne pomalý a jeho skoky nestoja za moc, zatiaľ čo majsterka ľadu Anya skáče „meter dvadsať“ a ubehne maratón v čase svetového rekordu. No skrátka klasika, ktorá má ale vadu na kráse.

Warlocks vs Shadows

Postavy totiž nie sú príliš vybalancované a tak niektoré sú „overpowered“, teda až príliš účinné a niektoré sú takmer nepoužiteľné. Zábavu Vám to však nepokazí, keďže si môžete nájsť svoju obľúbenú postavu ktorá Vám vyhovuje a postupne si ju levelovať. Každý čarodej má však iný štýl hrania a tak sa, v prípade hrania za jednu jedinú postavu, oberiete o ďalšie hodiny hrania.

Teraz už ale k tomu najhlavnejšiemu – levelovaniu. Keď prvý krát zapnete hru a vojdete do Story módu, vyskočí na Vás spomínaných 6 postáv, ktoré budú ďalším hraním doplnené o ďalších 5. Jednu si vyberiete a hra Vás vhodí do prvej z piatich dimenzii (svetov). Tu na Vás začnú nabiehať príšery, ktoré musíte pochopiteľne zabiť a dostať sa tak do ďalšej úrovne. Každá úroveň sa skladá z niekoľkých vĺn nepriateľov a každá úroveň obsahuje iných nepriateľov. Zatiaľ čo v tej prvej na Vás vyskočí niekoľko vybuchujúcich pavúkov a niekoľko slabých „tieňov“, v pokročilom štádiu hry na Vás padajú strely z hora, dola, z prava, z ľava… No skrátka máte čo robiť, aby ste to ustáli.

Warlocks vs Shadows

Počas tohoto masakrózneho vyvražďovania Vám nabieha istý druh EXPov, ktoré Vás pomaličky posúvajú k vyšším levelom danej postavy. Po získaní nového levelu pre postavu, dostanete možnosť vylepšiť si jednu zo schopností postavy. A takto to pokračuje až do poslednej minúty…

Počas akcie budete samozrejme musieť používať aj lektvary zdravia, čo je pri niektorých veľkých nepriateľských vlnách dosť problematické a nepomáha tomu ani nie príliš podarené ovládanie, ktoré je na klávesnici k zošaleniu. Na X360 ovládači to bolo o poznanie lepšie než na spomínanej klávesnici. Akcia prekáža aj pri spomínanom vylepšovaní schopností/útokov/obranných manévrov. Pre vylepšenie danej schopnosti nemôžete pozastaviť hru a robí sa v pohybe stlačením určitého tlačidla spoločne s tlačidlom priradeným ku schopnosti ktorá sa má vylepšiť.

Ak z toho chaosu ale nakoniec vyleziete, budete odmenený náhodne generovaným lootom či peniazmi, ktoré môžete neskôr utratiť za nové predmety v obchode. Obchod je však k dispozícii len zriedka a tak je dobré premýšľať dopredu, pretože následne nemusíte mať dlhú dobu prístup k obchodníkovi. Predmety môžete kupovať či predávať a každý predmet ovplyvní nejakú inú vlastnosť Vášho čarodejníka.

Počítať môžete samozrejme aj s hutnými bossmi a s co-opom ako lokálnym na jednom PC, tak aj online. Online si zahráte kampaň, deathmatch v štyroch ľuďoch, verzus mód a tímovú hru 1v1 alebo 2v2. Zábavný je aj mód Horde, ktorý poskytuje nekonečnú hrateľnosť a posiela na Vás neustále nové vlny nepriateľov. Aj ten sa dá hrať v lokálnom a online co-ope.

Aj cez niektoré problémy popísané vyššie v texte, by som ju odporučil záujemcom zakúpiť. Zrejme Warlocks vs Shadows nezaujme každého, ale svoje publikum si určite nájde. Za príjemných 13,99 € ide o fajn kúpu.
Čím menej očakávate, tým viac sa pri hraní zabavíte.

ZÁVER: Slušná indie plošinovka s fantasy/RPG prvkami. Za svoju cenu ponúkne vcelku slušnú zábavu a dostatočné množstvo herných módov.