RECENZIA • Jurassic Shark (2012)

Keď už je to strašidelné obdobie Halloweenu, skúsil som sa naslepo pustiť do nejakého obskúrneho hororu. Výber som nechal na programe Plex, ktorý používam na streamovanie filmov z domáceho servera. Niektoré filmy totiž poskytuje zadarmo aj on sám (i keď s reklamami). Kategória hororov bola plná skutočne zaujímavých titulov, no výber padol na film s geniálne stupidným názvom Jurassic Shark. Pokus o slovnú hračku na Jurassic Park ma skrátka dostal. Navyše mal Jurský žralok len necelú hodinu a 20 minút. V dnešnej dobe neustálych 2+ hodinových naťahovaných filmov sa to zdalo ako príjemná minutáž. Mýlil som sa.

Jurassic Shark je to najhoršie, čo som kedy videl. A to som toho videl skutočne kvantum. Nie je to ani tak zlé, až je to vtipné. Zasmejete sa párkrát to áno, ale skôr z dôvodu, že už od radosti neviete, čo iné máte robiť. Akási ropná spoločnosť preženie ťažbu na jazere na opustenom ostrove (vôbec to tak ale nevyzerá), zavŕta príliš hlboko, niečo vybuchne a vypustí pritom vymretého 15-metrového žraloka megalodona. Neviem síce ako sa také hovado dokáže krčiť na jazierku, ktoré by strčil do vačku náš Veľký Biel, ale ok. Otrasné CGI efekty žraloka som očakával od samotného štartu, ale až takto zlé som to neočakával. Film alternuje medzi ilustratívnymi zábermi žraloka v oceáne (aj napriek tomu, že sa dej odohráva na sladkovodnom jazere) a 3D animáciami, ktoré pripomenú hry zo začiatku aktuálne tisícročia. Všetky animácie až šokujúco nekvalitné. Ide o amatérsky film, ale otvorene poviem, že po piatich pivách spravím lepšie CGI vo Windows Movie Maker na XPéčku.

Lepšie na tom nie sú ani herecké výkony. Tie by prekonalo primerné porno. Nadpriemerné porno by pravdepodobne vyhralo v porovnaní s Jurassic Shark aj nejakého Oscara. Bikiny však sú. O tie nás filmári nepripravili. Nič nedáva zmysel. Zlodejíčkovia utekajú pred políciou (na opustenom ostrove?) na malej lodičke s pádlami (?!) s ukradnutým obrazom, narazia na megalodona a ten im nevie túto drevenú plť ani poriadne prevrátiť. Krv vo vode očakávať nemôžete, také pokročilé efekty už by filmári do budgetu nezmestili. Polhodinu strávite počúvaním nudných, zle napísaných dialógov a bezcieľnym chodením po lese, ktorý totálne nesedí na opustený ostrov – pripomenie skôr Smolenice. Film je aj napriek svojej krátkosti neuveriteľne naťahovaný a záverečné titulky trvajú neskutočných 13 minút. To je viac ako 15% z celého filmu!

Ja som vedel že to bude zlé ešte pred zhliadnutím, vy ste vedeli že to bude zlé ešte pred prečítaním a aj tak sme tu… Trailer si ale pozrite, ten za to pobavenie stojí.