RECENZIA • Tom & Jerry (2021)

Najhorší film aký som zatiaľ tento rok videl. Absolútne peklo plné zlej hip-hop hudby, nulových vtipov, opakovaných slapstick scén zo starých dielov Tom a Jerry, mizerných hereckých výkonov a to všetko s úplne hlúpym, nezaujímavým príbehom. Očakával som, že ma filmová adaptácia tejto animovanej dvojice ničím nenadchne a očakával som aj to, že to môže byť dosť zlé. Aj cez tieto miniatúrne očakávania ma dokázal Tom a Jerry šokovať svojou nekvalitou.

Už keď pri úvodných titulkoch pozeráte na rapujúcich holubov viete, že ste sa práve rozhodli dobrovoľne sa vzdať hodiny a 40 minút svojho života, ktoré vám už Warner Bros. nikdy nevráti. K veci… Film sa snaží kombinovať reálny svet s tým animovaným pomocou vymieňania všetkých zvierat za ich animované verzie. Už od prvého trailera mi to nijak nesedelo a výsledný produkt ma v tom len utvrdil. Je to neprirodzené a herci sa častokrát pozerajú úplne inam, než sú animované postavičky umiestnené. Keď už sme pri tých hercoch a animovaných postavách, po asi polhodine som zistil, že vo filme s názvom Tom a Jerry nehrajú hlavnú úlohu postavy Toma a Jerryho. Obaja tvoria v podstate len podporujúce úlohy pre neznesiteľnú, tupú blondínu Kaylu, stvárnenú herečkou Chloë Grace Moretz.

Tá možno má slušivý ksichtík, ale to čo boli za herecké výkony? Už dávno som nevidel tak neznesiteľne nesympatickú kreatúru, ktorá sa silou mocou snaží zaujať svojou jednoduchosťou a „vtipom“. Podobný šarm na úrovni Toi-Toiky z festivalu Pohoda s ňou zdieľajú aj mnohí ďalší herci. Pochváliť nemôžem nič. Nedá sa. Možno občasné podarené animácie (?). Čo sa týka slapsticku, je to veľmi podpriemerné. Žiadny zaujímavý vtipný moment medzi animovaným duom neprišiel. Všetko ste už mohli vidieť v ich seriáloch v lepšom prevedení. Tom a Jerry dokázal s prehľadom podliezť všetky moje očakávania a je žhavým adeptom na najhorší film roka 2021. Deťom ale bude stačiť, nie? No veru nie. Urobíte lepšie, ak im pustíte staré „násilné“ epizódy Tom a Jerryho. Radšej nech sa deti zasmejú na Tomovi s rozprestreným dáždnikom v ústach, než aby ste ako rodičia museli svojim ratolestiam vysvetľovať hlody z Tom a Jerryho (2021) ako sú „genderová zaujatosť“ či „mileniálske správanie“. Gratulujem, Amerika. Znova ste to dokázali! Natlačili ste to tam! Do filmu pre deti o mačke a myši… Ruky preč.