Todd Howard potvrdil že zábery, ktoré sme mali včera možnosť vidieť počas prezentácie Starfield Direct, pochádzali z Xbox Series X verzie a že hra na Series S aj X pobeží v uzamknutých 30 fps a to v 4K na XSX a 1440p na XSS. Svoje k tomu dodal aj Phil Spencer, ktorý toto rozhodnutie nechal na Bethesde. Vraj nechce stanovovať žiadne technické pravidlá pre hry vydávané na Xboxe a ak sa vývojári prikláňajú radšej k 30 fps, tak s tým nemá problém. Bethesda tento krok tento krok označuje za kompromis, ktorý prinesie plynulejšie hranie. Otázkou zostáva, prečo nešli do možnosti nechať hru bežať napríklad v 40 fps, čo je značný posun k lepšiemu oproti 30 fps a na moderných obrazovkách (najmä s VRR) vyzerá veľmi podobne ako 60 fps. Nechce sa mi veriť, že by nemali výkonostný priestor na extra 10 fps. Kľudne aj za cenu zníženia rozlíšenia.
PC verzia takýto lock (snáď ty vole) nebude mať a poznáme aj jej odporúčané hardvérové požiadavky. Zaujímavosťou je údajná nutnosť inštalovania hry na SSD. Zrejme kvôli streamovaniu textúr, ktoré by z HDD bolo žalostne pomalé.
Okrem technikálii sme sa dozvedeli aj o limitovaných Starfield edíciách Xbox ovládačov a headsetov, no a ako hlavný chod musíme uviesť zberateľskú edíciu hry, ktorá v sebe obsiahne funkčné smart hodinky, ktoré boli robené presne podľa hodiniek, ktoré bude náš charakter používať v hre keď vyjde 6. septembra (majitelia spomínanej zberateľky a Premium edície budú môcť hrať o 5 dní skôr).