Spider-Man Remastered

ROZBOR • Spider-Man Remastered (PC)

Posledné porty PlayStation hier na PC boli bez nejakých vážnych problémov a prevažne som ich chválil. Mení sa niečo na situácii pri najnovšom porte Spider-Man Remastered? Môžete byť kludní – nemení. Naopak, je to snáď ešte lepšie ako som očakával. Na PC verzii pracoval holandský tím Nixxes a to je skrátka záruka kvality. Ich chápanie PC hier a potrieb hráčov na počítačoch je na úplne inej úrovni oproti zvyšku priemyslu a tak aj tu nachádzame široký výber možností aj zopár príjemných prekvapení.

Už pri prvotnom spustení hry pochopíte, že Nixxes vedia čo robia. Dostanete sa totiž do spúšťacieho programu, v ktorom si môžete nastaviť grafické nastavenia podľa svojich predstáv ešte predtým, ako vôbec zapnete hru (dá sa však obísť pomocou spúšťacieho príkazu “-nolauncher”). Toto je skvelý prídavok a existuje množstvo dôvodov, prečo by ste sa chceli pohrať s nastaveniami mimo hry. Nájdete tu všetky nastavenia, ktoré sú prítomné v in-game menu. Vrátane výberu monitora na ktorom hru chcete vidieť, nastavenie obnovovacej frekvencie (takže áno, je tu prítomný plnohodnotný exkluzívny fullscreen mód) a vagón rôznych pokročilých grafických nastavení ako úroveň detailov, ray tracing, SSR, dynamické škálovanie rozlíšenia podľa chceného frameratu, upscaling (DLSS, FSR 2.0 a aj IGTI od Insomniacu), HDR a tak ďalej. Je toho veľa a hra sa dá krásne nastaviť presne podľa vašich predstáv a potrieb vašej zostavy.

No a ako je teda na tom optimalizácia výkonu na PC? Jedným slovom nádherne. Hra skrátka beží plynulo a v podstate ani nemáte pocit, že potrebujete niečo veľmi meniť. Ak máte čokoľvek nad mid-end, teda dajme tomu nad Ryzen 5 3600 a RTX 2060, zahráte si na vysokých detailoch v 1080p aj s ray tracingom a fps len málokedy padnú pod 60. Na vyšších rozlíšeniach už bude ale problém zakomponovať RTX, pokiaľ samozrejme nemáte higher-end mašinu. Môj test prebiehal na dvoch strojoch – herný notebook Lenovo Legion 5 Pro (v skratke Ryzen 7 5800H s RTX 3070) a stolný PC s Ryzen 5 2600 a RX 580. Na oboch si krásne zahráte s tým, že od RX 580 pochopiteľne nemôžete očakávať ray tracing, pretože ho grafická karta ani nepodporuje.

RTX 3070 je už o niečom inom. V natívnom zobrazení 2560×1600 (16:10) na vysokých nastaveniach (ale s veľmi vysokou kvalitou textúr), DLSS a bez ray tracingu beží hra na spomínanom Lenovu takmer nonstop nad 60 fps. Nejaké tie menšie prepady pri ostrých preletoch treba očakávať, ale dá sa to prežiť. Po zapnutí ray tracingu ide framerate pochopiteľne značne nižšie a je nutné v takom prípade upravovať nastavenia a najlepšie asi nehrať v šialenom rozlíšení 1600p. Ak vás RTX príliš neláka, tak svoju prácu si odvedú aj klasické non-raytraced odrazy. Keď sa obzriete, pochopíte, že sa vás hra snaží len oklamať a že tento druh odrazov odráža hlúposti a je to celé len na oko, aby ste mali pocit, že sa od skla niečo skutočne odráža. Vidieť to môžete aj v našom videu. Parádna vec je, že vaše zmeny nastavení vidíte okamžite v pozadí a hra po vás nikdy nepožaduje obávaný reštart hry.

Drvivú väčšinu hráčov bude skôr zaujímať ako si počínal spomenutý stolný PC s dosť mainstreamovejšou RX 580. Tam treba nastavenia pochopiteľne dávať o niečo nižšie (mix stredných a vysokých) a držať sa rozlíšenia 1080p, najlepšie s FSR. Pri týchto nastaveniach môžete očakávať veľmi stabilných 60+ fps. Pochváliť musím podporu všetkých možných rozlíšení a obrazových pomerov. 16:9, 16:10, ultrawide 21:9, 32:9, ale aj 4:3 či 5:4… Spider-Man skrátka beží na akomkoľvek displeji a hráči by za to mali Nixxes chváliť do nebies. Poteší aj prítomnosť úpravy FOV alebo možnosť prenastaviť klávesy a to dokonca aj sekundárne. Ovládanie je príjemné aj na klávesnici a osobne som preferoval hrať práve na nej, primárne kvôli plynulosti ovládania kamery pomocou myši. Kiež by takéto porty boli štandardom a nie svetlými výnimkami. Jedna vec čo som si na Legion 5 Pro všimol je, že sa pomaličky dostávame do fázy, kde 16 GB RAM je nutné minimum. Pri hraní som v podstate nič nemal spustené na pozadí a takmer nonstop som mal využitie RAM vymaxované. Je zrejme na čase posunúť sa smerom k 32 GB.

Celkovo je PC verzia Spider-Man Remastered bezkonkurenčne najlepší spôsob ako si Spideyho zahrať. Nechytá sa ani PS5 verzia. Jediné v čom konzolová next-gen verzia hry vyniká oproti PC, je optimalizované načítavanie na SSD. PC nedosahuje rýchlosť loadingu PS5 ani na tom najrýchlejšom dostupnom SSD. Toto má skrátka PS5 vychytané. Všetko čo sa ale týka grafickej kvality a výkonu, je úplne iná káva. Ak máte dostatočne výkonné PC, PlayStation 5 hrá druhé husle. PC verzia dokonca podporuje aj haptickú odozvu nových DualSense ovládačov pre PS5.

O autorovi

Páčil sa vám článok? Zvážte podporu cez Patreon!