Dragon Age: The Veilguard od Bioware nedokázal preraziť ani len hranicu 100 000 simultánne hrajúcich hráčov na Steame (dosiahol 89 000 – pre porovnanie, Wukong, čo je nová IP, dosiahol 2,4 milióna) a kladné recenzie prišli len od veľkých internetových médii, ktoré majú agendu a vyslovene si ich EA/Bioware natreli medíkom. Kladné recenzie na Steame mnohokrát obsahujú vetu “nie je to Dragon Age, ale nie je to tak zlé”. Dragon Age hra nie je Dragon Age hrou a to berieme ako “ok”… Štandardy v suteréne.
Sranda je, že Veilguard schoval do vačku aj BETA PLAYTEST MONSTER HUNTER WILDS (460 000 hráčov). To je skutočne zahanbujúce. Corinne Busche ktorý/ktorá/ktoré (je to pretransformovaný muž na “ženu”) pracuje v Bioware ako riaditeľ vývoja Veilguard, dopredu upozorňuje, že hráči nemajú čakať žiadny DLC obsah. Čoho sa ja osobne obávam, je to, že sa niektorí z týchto ľudí pokúsia zdemolovať aj Mass Effect, na ktorého novom diele sa pracuje. Writing vo Veilguard je totiž zúfalo amatérsky a jediné, o čo tvorcom ide, je školenie o inkluzivite a vhodnom správaní k ľuďom okolo vás. A to nepreháňam! Hra má dokonca vyskakujúce tabuľky, ktoré vám oznamujú, ako dôležité je mať diverzitu v každom aspekte života. Celkovo má Veilguard hlboko zakorenený problém “toxickej pozitivity“, ktorá do sveta Dragon Age jednoducho vôbec nezapadá.
Gameplay je nudný, nie je ničím zaujímavý a jediné čo treba objektívne pochváliť je technická stránka hry – grafika aj optimalizácia sú na PC super a dokonca tu nie je ani DRM ochrana Denuvo. Ktokoľvek sa vás bude snažiť presvedčiť o tom, že je Dragon Age Veilguard úspech, vám klame a snaží sa sám sebe navodiť pocit, že tomu tak skutočne je a že “vyhrala spravodlivosť”.