Ako som včera sľúbil, tak aj činím. Pozrime sa na počiatky elektronického dua Daft Punk a na ich históriu. Ostrieľaných fanúšikov zrejme neprekvapím, keď poviem, že korene Daft Punku smerujú ešte niekoľko rokov pred jeho samotný vznik. Prvýkrát sa spolu stretli na strednej škole v Paríži v roku 1987. Spolu nahrali zopár pokusných demo-nahrávaok a v roku 1992 medzi seba prizvali Laurenta Brancowitza, aby spolu utvorili gitarovo-basovú skupinu Darlin’. Príliš dlhú životnosť to ale nemalo a po prvej ostrej kritike ich dvoch vydaných skladieb zo strany médii vznikol názov pre ďalšie pôsobisko Thomasa a Guy-Manuela – Daft Punk. Recenzent z Melody Maker ich hudbu totiž nazval “a daft punky thrash”.
Nechcem sa ale hneď sústrediť na Daft Punk. Thomas Bangalter aj Guy-Manuel de Homem-Christo mali totiž počas začiatkov svojho pôsobenia v DP svoje vlastné nahrávacie spoločnosti, prostredníctvom ktorých do sveta vydávali nie len svoju hudbu mimo Daft Punk projektu, ale aj hudbu iných im podobných interprétov.
Thomasov label niesol názov Roulé a Guy-Manuelov Crydamoure. Obaja sa sústredili na pod-žáner elektronickej hudby – French house. Táto francúzska odroda housovej muziky je ľahko spoznateľná podľa niekoľkých základných prvkov. Skladby sú zväčša tvorené v tempe 120-130 BPM, sústredia sa primárne na plynulý, uchopiteľný rytmus a využívajú k tomu tzv. samply. Sample je v podstate úryvok už existujúcej nahrávky, ktorý je následne upravený tak, aby vytvoril plynulú slučku a mohol sa plynulo opakovať.
Častokrát je takýto sample ešte okorenený rôznymi ďalšími úpravami ako zmena výšok, úprava basov, filtrovanie, modulovanie a mnoho iných. Thomas aj Guy-Manuel mali dokonalý cit pre tvorenie chytľavých samplov a taktiež pre ich správne loopovanie. Pri French housu je totiž veľmi dôležité, aby sa poslucháč nenudil a aby prichádzali obmeny v správny čas a zapadli do celkového pocitu zo skladby. Základom skrátka je, aby sa nemenilo nastolené tempo a interprét udržiaval poslucháčov v rytme, na ktorý si zvykli od začiatku songu.
Dvojica ale nevynikala len v smere tvorby hudby. Mali taktiež dobrý čuch na iných skladateľov a počas svojho pôsobenia v Roulé a Crydamoure odprezentovali legendy žánru akými boli Romanthony, DJ Falcon, The Buffalo Bunch (v ktorom dokonca figuroval brat Guy-Manuela), Roy Davis Jr. alebo Alan Braxe, ktorý neskôr spolupracoval s Thomasom v zoskupení Stardust, na jednej z najznámejších housových skladieb histórie – Music Sounds Better With You.
Ako som už spomenul, obaja cez Crydamoure a Roulé vydávali svoje skladby. Thomas ich vydával pod svojim celým menom (teda Thomas Bangalter) a Guy-Manuel v dvojici s Ericom Chedevilleom pod názvom Le Knight Club. Medzi najpopulárnejšie skladby od nich patria Club Soda (Thomas), Hysteria (Le Knight Club), Colossus (Thomas) či Chérie D’Amoure (Le Knight Club). Najväčšiu dieru do sveta ale urobila až pieseň So Much Love To Give od zoskupenia Together v zložení Thomas Bangalter a DJ Falcon. Nabudúce sa už vrhneme na prvé kroky projektu Daft Punk.
Na záver vám ale ešte chcem odporučiť tento mix rôznych skladieb vydaných na oboch spomínaných labeloch od Boys Noize, ktorý bol na začiatku svojej kariéry oboma robotmi značne inšpirovaný.